Adventskalender

Första julen som varannan vecka-mamma blir det ju och det är lite grejer som man får funderar lite extra över.. 
Man ska få det att gå ihop med lucia, julfester, julafton och nyår.. 
Tycker ändå att vi har fått ihop december på ett bra sätt, och där känns det så skönt att vi ändå kan prata med varandra och komma fram till en bra lösning.. 
Jobbmässigt för min del så blir julveckan den mest intensiva med långa dagar så i år får William fira jul med sin pappa och vi får fira tillsammans helgen innan helt enkelt.. 
Det känns helt okej!! Man får se det som att det är som vilken annan dag på året.. Men jag tror också att jag är van att fira på en annan dag eftersom jag har haft en mamma som har jobbat på julafton.. Man får göra det bästa efter de förutsättningarna man har, och den här funkar för oss!!!
 


Men julkalendern, funkar ju inte riktigt med att öppna en lucka varje dag då han inte kommer vara här varje dag. Så vi började faktiskt redan igår.. Räknade ut att han är hos mig 15 dagar innan julafton och som idag när vi öppnade så öppnade vi 2
Ja visst det blir kanske inte samma nedräkning fram till julafton som för andra , man kan ju kanske inte säga att när du öppnar sista luckan så kommer jultomten eftersom för oss kommer ju tomten den 19/12
Har Du nåt tips på hur man skulle kunna lägga upp det på? 
Emma
2015-11-30 @ 10:59:53

Ja det är ett krux det där med adventskalender.. tänkte jag skulle maila dig men har inte mailadressen kvar!

Svar: Mailade till dig nu :)
Anna | molnochglitter




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

molnochglitter

En vardag med en Skrutt

RSS 2.0