I mitt lilla kök

Har nog banne mig stekt de godaste köttbullarna någonsin ikväll.. 
Tabken var egeneligen köttfärssås men insåg nu när jag skulle sätta igång att jag glömt köpa krossade tomater. Ja så kan det gå och köttbullar går ju hem hos denna kräsna kille ändå.. 

Vad gjorde dem så goda? Ja om jag ändå det visste.. Måttar sällan kryddor och dylikt utan höftar en hel del.. 
Men mycket salt är a och o tycker jag som är galen i salt.. Sen blev det lite svartpeppar, vitlökspulver, lite curry och några blad basilika. 

Lagar sällan mat med färska kryddor faktiskt, känns så slösigt då jag oftast kastar allt när jag väl är klar. Men fixade lite i köket igår och kände att nåt grönt på bänken skulle bli fint och ja kanske lite nytta blandat med nöje nångång. Får se hur länge jag klarar av att hålla den levande.. Har du något tips?!


Vardagslunken ska påbörjas i morgon igen.. Lämning och hämtning på dagis och jobb därimellan.. 
Det blir lite hattigt och då är det så skönt att ha en del av maten klar när man kommer hem.. 
Bara till att koka lite makaroner till det här så är vi i hamn.. 

Tänder lite ljus här hemma en stund innan jag också gör som William och kryper ner i sängen..
Helgen har varit en bra helg trots karantän, men den vägs helt klart upp med en dag med Lillherrn



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

molnochglitter

En vardag med en Skrutt

RSS 2.0