Min jullista

Blev utamnad av Ida att fylla i denna jullista, är inte så haj på det hela men knåpade ihop en liten iaf.. 

 
 
Mitt första julminne - Vi vaknade alltid tidigt på morgon och då fanns det alltid paket till oss under granen som tomten hade lämnat under natten. Ofta var det kläder vi skulle ha på oss under dagen, nåt att pyssla på och ett sånt där godishus
 
En annorlunda jul - Har 2 år faktiskt jobbat på julafton och efter det har jag och Roger åkt upp till Åre för att fira jul på Holiday Club. Första året åkte vi själva men andra ordet hade vi med oss två kompis par.. Julbord, bastu, bad och barhäng fick det bli då...
 
Det bästa med julen - Att man får tid att umgås med släkten och bara få vara.. Och äta god mat ;)
 
Vad önskar du dig i julklapp? - Tycker att det är en svår fråga faktiskt.. Jag önskar mig inget speciellt faktiskt, men jag har ju turen att fylla år en vecka efteråt så då kan jag önska mig något i stället 
 
 
Bästa julminnet - Känns som att alla julaftonar är de bästa på sitt sätt. I år ser jag fram emot dubbelt firande.. Jag får fira jul med William nu på lördag och sen blir jag med mamma och pappa på själva julafton och vi äter middag hemma hos farmor och farfar.. Lagom planer och gör helt enkelt det bästa av det hela.. 
 
Värsta julminnet - Första året William fanns så hade vi bestämmt att vi skulle vara hemma hos mamma och pappa. Åt smörgåstårta till frukost och låg sedan och kräktes resten av dagen. Vet inte om det var någon form av matförgiftning eller vad det var.. Så himla surt!! 
 
 
En present du blev extra glad för - Ett silverhalsband som Roger själv hade valt ut.. 
 
Mina favoriter på julbordet - Julskinka alla gånger, och sen sylta, ett kött som har legat i saltlake som man äter med utspädd ättika.
 
 
Kollar du på Kalle Anka? - Nä men jag tror inte det, det känns som att när vi var små så kom oftast tomten vid den tiden.. Inte så viktigt fakiskt..
 
En viktig jultradition - Att man får den där mysiga stunden på morgonen framför granen med några paket att öppna och att man sen har förmiddagen till att bara njuta och stöka med lite allt möjligt.. 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

molnochglitter

En vardag med en Skrutt

RSS 2.0