Av en tvbänk

Hittade för ett tag sen en inspo bild på Instagram där en tjej gjort en bänk av en tvbänk ifrån Ikea.. 
Sagt och gjort, på semestern när jag var på Ikea så slog jag till.. 
Tvbänken är av märket Lack och kostar 79:-. Sen köpte jag en fårfäll och en innerkudde.. 
Till hjälp väl hemma ogen behöver man en skruvmejsel och en häftpistol...
 
Börja med att skruva ihop tvbänken.. Måtta sedan ut så du har lika mycket fäll på alla sidor.. Börja att häfta fast en långsida och riv sedan sönder innerkudden så du får ut vaddet.. 
Stoppa sitsen med vaddet och forma till en fluffig dyna.. Häfta sedan runt resten av sitsen och se till så att vaddet inte rymmer.. 
Jag köpte två lådor på Åhlens, där man kan förvara en massa smått och gott som mössor och vantar eller varför inte platt- och krustången.. 
Med en ljusslinga uppepå så blev det lite myskänsla över det hela och det lyser upp hallen så fint på kvällarna.. 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

molnochglitter

En vardag med en Skrutt

RSS 2.0