Chokladbollar deluxe

Är egentligen inget riktigt fan av chokladbollar men det är verkligen något som går hem när man bjuder på fika.. 
Och varför inte piffa till dem lite extra.. 
Kanske inte snyggaste kreationen dock men ja jag kan skvallra att de faktiskt blev goda 

Blanda ihop en vanlig sats med chokladbollar.. 
100g smör, 1 dl socker, 1 msk vaniljsocker, 2-3 msk kakao, 3 dl havregryn och 2-3 msk starkt kaffe.. 
Rulla till lagomt stora bollar och ställ sedan kallt i några timmar.. 
Stoppa ner grillpinnar i bollarna under tiden du smälter choklad i vattenbad.. Doppa i chokladen och dekorera med valfritt strössel.. Ställ tillbaka i kylen, gärna över natten!!
 
Ställde pinnarna i en vas, perfekt och snyggt tills i morgon också.. 
Självklart gör det sig bättre om man tempererar chokladen, den smälter då inte när du håller den i handen men jag tänker att bollen är så pass liten så man stoppar in den hel på en gång.. 
Vi får se om den går hem i morgon helt enkelt.. 
 
 

Man kan tycka att jag går bananas just på fikat men det är så sällan jag bakar nu för tiden och då är det perfekt att få göra det när man ändå ska bjuda på fika.. 
Prova lite nya recept är ju perfekt, gratis provsmakar helt enkelt!!
Monstermoster
2015-11-08 @ 20:00:33

Tusen tack för ett jättetrevligt födelsedagskalas med supergott fika.
Krama lille goe William <3 <3 <3

Svar: Tack själv för att ni kom <3
Anna | molnochglitter




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

molnochglitter

En vardag med en Skrutt

RSS 2.0