Kvällsfunderingar

Tankar, funderingar och idéer snurrar i mitt huvud precis innan jag ska somna. Det känns helt hopplöst och jag tror aldrig att jag ska somna!
Men visst gör jag det, men hinner inte alls sova många minuter innan jag hör ett litet gnäll. Upp, stoppa i nappen och tillbaka. Nu somnar vi om!
Ett gnäll till, tyst! Ett gnäll till! Smyger in, han sover men gnäller i sömnen. Bestämmer mig för att sitta kvar en stund. Gnället ökar och slutar i grått och nappen duger inte. Tänder? Hungrig?

Smyger iaf ner, letar fram Afta meden, äh jag kokar ihop en flaska välling också i fall att. Sätter oss i soffan och han slukar nästan allt.

Tillbaka uppe i rummet och jag parkerar mig på stolen. Batteriet på telefonen är snart slut. Vart har min laddar tagit vägen? Ska fråga sonen en gång till i morgon när vi väcks av solen som skiner på oss. För visst får vi sovmorgon i morgon!!??




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

molnochglitter

En vardag med en Skrutt

RSS 2.0