En liten sammanfattning

När fick du reda på att du var gravid? 18 mars 2011
Blev det en chock? Både och, vi hade bestämt oss att vi ville skaffa barn och hade slutat med ppiller juli 2010, men det tog sin lilla tid och det var väl därför som det blev som en överraskning
Hur gammal var du? 24
Hade du mycket halsbränna? Till och från, men otroligt mycket på slutet..
Spydde du mycket? Nej inte en ända gång 
Var det någon favoriträtt som ändrades? Hade inte riktigt några crawings överhuvudtaget, men många luncher på McDonalds hans med
Hade du mycket foglossning? Nej faktiskt inte, fick lite problem med bäckenet några veckor men inget mer
Hade du sammandragningar? Nej inte det heller faktiskt
Ditt sf mått som störst? 36 cm har jag för mig att det visade torsdagen innan
Har du fått bristningar? Nej ingen alls
Trodde du att det var en pojke eller flicka?Jag trodde ingenting faktiskt, det var först de sista två veckorna jag kände att det lutade nog mer åt en kille faktiskt.
Vad hoppades du på? har alltid trott att jag skulle få en tjej först, är lite tjejig själv så jag har haft svårt att se mig själv med en kille. Men att den var friskt och kry är ändå det man hoppas på mest.
Hade du mycket vätska i kroppen? Nej det kan jag inte påstå
Hur mycket gick du upp i vikt? 12 kg, vägde 84 kg när jag kom in på förlossningen
Hur ser du på graviditeten idag? Det var en helhäfitg period i livet. Känner själv att det var en riktigt lätt graviditet, även om man var trött konstant, hade en period med illamående under sommaren och sedan ont i bäckenet.
Hur ville du att din förlossning skulle se ut? Jag hade köpte en bok som jag tänkte läsa innan, men jag började och insåg att jag blev bara mer nervös. Trodde att jag skulle vara mer nojjig innan det satte igång men inte alls. Kände att jag hade lagomt med kött på benen för att klara det. Man vet ju att det ska göra ont.
Gick du över tiden? Nej födde en dag innan BF
Födde du för tidigt? Ja 39+5
När började din förlossning? Värkarna startade 4:30, blev inskriven på förlossningen 12:37, vattnet gick runt 15:30 och Skrutten var ute 19:59
Hur lång tid tog det? Från värkstart 15,5 timmar. Från inskrivningen 7,5 timme
Hur mycket var du öppen när ni kom in? 3 cm
Vad tyckte du var jobbigast? Att inte ha koll på smärtan
Var du rädd för något? Må illa av lustgasen och att det skulle uppstå några komplikationer
Grät du? Nej
Skrek du? Ja som bara den under tiden jag krystade, och även under värkarbetet
Tog du nått smärtstillande? Körde på både lustgas  och ryggbedövning
Blev du sydd? Ja
Dragen med sugklocka? Nej
Hur många var inne i förlossningsrummet? Hade en barnmorksa vid inskrivning, sen en barnmorska och uska under förlossningen och sedan en ny barnmorksa och uska innan vi åkte in på BB. Plus Roger och Skrutten Hade du någon nära med dig? Pappa Roger
Hur stor var bebisen? 3420 g och 50 cm lång
Blev det en pojke eller flicka? Pojke
Vad fick den heta? Skrutten än så länge. Vi hade mest tjejnamn från början, så vi har inte riktigt fått höra vad han heter än
Hur ser du på förlossningen idag? Hur häftigt som helst, BM frågade när Skrutten var ute om jag kunde göra det igen, men svarade då nej. Men i skrivandestund så skulle jag det, alla gånger om. Vilken häftig upplevelse som jag hoppas på att alla som vill och kan får vara med om
Var allting värt det? Alla gånger om!



Första bilden på världens vackraste ♥
Ida
2011-11-25 @ 10:53:54
URL: http://www.idasida.se

Vad häftigt! Det här kändes lite lugnande för mig. Ungefär så har jag föreställt mig att det ska vara, så jag får hoppas på att jag/vi får en liknande förlossning. Det börjar närma sig... :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

molnochglitter

En vardag med en Skrutt

RSS 2.0